onsdag 23 oktober 2013

Finals time...


 

The course reaches its end and it is time for me to reflect on the final exam: how on earth do I want to employ the different skills, methods and technologies that we have touched upon and experienced these days?

My initial thought for the assignment was a rethinking of a lecture on gerontological theories for our specialist nurses in gerontological nursing that is taught via distance learning to a large extent. I feel that the passed few days have given me more tools to elaborate this. To be able to think through and widen my knowledge about flipping the classroom as a educational practice has been beneficial to me. I am more and more convinced that this would be the correct way for me, this time, to try.

The plan I have is to add short snippets of lectures 5-10 mintutes to cover different conepts and theories in aging; disengagement theory, acitivity theory; biological, social and psychological aspects. In the different areas I will use the questionnaire or quizz component in PingPong to have them respond to questions while listening to the lectures.

Further I think I need to consider if I want them to discuss the results in PingPong or if this will be followed up in class. Previously they have had a final assignment to read a novel watch a movie etc and apply the gerontological theories. The most common movie to watch and analyze was Fried Green Tomatoes:

Would the flipped classroom mean a change in anyway for that final? Or is the issue really a matter of "merely" making a recorded lecture for a distance-learning class? Are there other aspects I should reconsider?

3 kommentarer:

  1. Jag tror att en inspelad föreläsning med ett antal quizz är ett bra sätt för studenterna att reflektera vad de hörde och såg av föreläsningen. Frågan är sedan hur examinationen täcker den litteratur som ska läsas - att man ser att studenterna inte enbart har sett på föreläsningen. En sak är att beskriva respektive teori - en annan att jämföra och analysera likheter och skillnader ur olika aspekter för de olika teorierna.

    Frågan är så klart - vad gör du med klasstiden? Förutom att följa upp frågorna (och ev förklara en del av teorierna som kanske inte har uppfattats på 'korrekt sätt') - vilka uppgifter ska studenterna arbeta med under klasstid/seminarietid? Du kanske skulle kunna ha nga kortare scener eller texter som får diskuteras utifrån teorier och se det som en träning i att applicera teorier i ett fall... Då skulle studenterna ha tränat inte 'bara' att förstå en teori utan också att applicera teori och argumentera utifrån teori vilket också är en kunskap och färdighet som studenterna behöver ha för att lösa examinationsuppgiften (vilket inkludera värderingsförmåga).

    SvaraRadera
  2. I think your plan sounds like it will improve the course. But it will be interesting to hear more about the progress and how the students will react to a new way of learning. Make sure you choose the most relevant parts of your lectures before turning them into online learning objects!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Det låter som en god idé att prova på Flipped Classroom för din del!

    Du har redan funderat kring hur du vill dela upp dina föreläsningar i kortare filmer som avsnitt kring koncept/teorier som du kombinerar med frågor i PingPong. Låter jättebra tycker jag.

    Hur du vill använda klassrumstiden är en annan aspekt, som du funderar kring. Du har chansen att följa upp eventuella oklarheter eller som Ann-Marie föreslår ge ytterligare uppgifter där studenterna får möjlighet att fördjupa sig mer.

    Det konkreta förslaget att ge en uppgift kring korta scener där de får applicera teorier de lärt sig på konkreta fall låter som ett utmärkt förslag tycker jag.

    Lycka till!
    Välkommen att höra av dig om du vill ha mer hjälp!

    //Helen

    SvaraRadera